/10
Tastebuds
GODT FOR Nettstedene samsvarer med behovene til single som ser ut som venner med fordeler.
STØTTEPRIS 4.7 of 5
SUKSESS RATE 4.9 of 5

Musikk Dating anmeldelse – Forhold basert på delte interesser

Musikkdating handler om å lete etter et romantisk forhold med noen som deler din musikksmak. Mange prøver å finne noen basert på utseende og personlige egenskaper. Og mange datingnettsteder og applikasjoner klarte å utvikle utmerkede søkeverktøy for det. Men etter møtet med personen kan du føle at det ikke går så bra og at noe mangler. Forhold uten felles interesser kan overleve, men de vil ikke blomstre. Musikkdating vil være den beste og enkleste måten å begynne å skape bånd med mennesker på.

Hvorfor bør du prøve musikkdating?

Å være tiltrukket av en person fysisk er avgjørende. Men spørsmålet er hvor viktig. Bør folk legge mer vekt på utseende eller vanlige hobbyer? Og hvorfor kobling over musikk er en fin måte å utvikle et forhold på? Musikkdating er ikke den mest populære måten å finne nettdating på, men det bør definitivt endres, og her er et par grunner til hvorfor.

Ifølge studier påvirker musikk hvordan mennesker binder seg til hverandre. Musikk påvirker nevrale kretsløp i hjernen som er ansvarlig for tillit, empati og samarbeid. Musikk skaper en kraftig sosial effekt, og det er derfor musikalske preferanser bør tas i betraktning når du søker etter en partner på nettet. Det vil bidra til å utvikle følelsesmessig bånd før du møter hverandre personlig. Du vil føle deg tilkoblet så snart du oppdager delte favorittsanger.

I tillegg oppdager forskere også at når folk finner ut at noen andre liker sangen de liker, begynner de å tenke bedre om dem. Det er fordi folk tildeler musikksmak visse verdier. Så i stedet for å kommunisere spesifikke ideer med ord, kan du prøve å bruke musikk for å kommunisere følelser, spesielt når du prøver å date på nettet.

Til slutt vil det være lettere å bestemme seg for den perfekte første daten og sannsynligvis mange andre perfekte datekvelder etter.

Musikkdating på nett er enkelt

Det er mange måter å kommunisere ved hjelp av musikk på nettet. Og i det siste dukket det opp et par applikasjoner for å koble mennesker på en romantisk måte ved hjelp av musikk. Hvis du søker etter en dating-app basert på musikk, er det allerede et par som virkelig er verdt å prøve. Noen av dem er ikke bare for å koble musikkelskere, men også profesjonelle musikere.

Musikkdating på nett er mer tilgjengelig gjennom nettsteder og applikasjoner fordi du kan søke etter personer basert på spesifikke kriterier. Først av alt vil kriteriene være basert på spesifikk musikksmak. Og naturligvis kan du legge til andre søkekriterier, som utseende og interesser. Dessuten gjør integreringen av musikalske kanaler deling mye enklere. Du trenger ikke å flytte musikkbiblioteket ditt og fylle ut favorittsangene dine gjentatte ganger når du registrerer deg i en ny applikasjon.

Se for deg et sted hvor folk leter etter et romantisk forhold og er klare til å diskutere favorittartistens siste album. Dette kan være stedet hvor du kan finne en konsertkompis som også kan dra til et musikkarrangement.

Hvordan fungerer datingplattformer for musikk?

Grunnprinsippet for hvordan du registrerer deg på en datingapp basert på musikk er ikke så annerledes. Hovedforskjellen er hvordan søket etter andre medlemmer eller matchingsmekanismen fungerer på musikkdatingnettsteder. På noen må du peke ut dine favorittsanger, band og sjangere. Etter det foreslår matchingsalgoritmen brukere som har samme smak. Alternativt kan brukere ta kontroll over å søke etter likesinnede og sette kriterier basert på musikksmak så vel som noen andre.

Når du finner en attraktiv profil, kan du begynne å kommunisere, sende likes og blunk, eller andre isbrytere hvis det er tilgjengelig på plattformen. Det finnes musikkdating-apper som har spennende funksjoner, for eksempel å lage og sende et blandet bånd til andre medlemmer.

På enkelte nettsteder og apper kan det hende du må oppgradere til et premium-medlemskap for å kunne bruke kommunikasjonsfunksjoner. Og noen betalte funksjoner kan inkludere tilleggstjenester for å forbedre datingopplevelsen din.

Er det musikkdating-apper tilgjengelig?

Som med mange andre online dating-plattformer, utviklet noen datingnettsteder også mobilapplikasjoner. Mange yngre mennesker synes det er enklere å bruke en mobilapplikasjon enn en nettleserversjon. Og noen plattformer utvikler apper kun for mobile enheter.

Noen apper kombinerer datingplattformer og sosiale medier og hjelper deg å få kontakt med musikkelskere på forskjellige måter. Du kan finne arrangementer nær deg, få musikkforslag. Musikere kan dele arbeidet sitt ved å synkronisere kontoene sine på musikknettsteder som SoundCloud. Det er mulig å til og med se etter faktiske musikere enten for en date, vennskap eller profesjonelle samarbeid.

Det finnes til og med en datingapp basert på musikkdeling som ligner Instagram, hvor du kan opprette profilen din med musikklister og sende favorittspor til andre medlemmer. Så du kan knytte deg til folk, for eksempel mens du diskuterer et nytt band i kommentarer. En annen datingside for musikkelskere gjør det mulig for folk å finne personer med lignende musikksmak i nabolaget deres.

Gratis datingsider for musikk

Selv om det blir mindre og mindre vanlig å tilby tjenester gratis på datingmarkedet, er det fortsatt noen få musikkdatingplattformer basert på musikk som du kan bruke gratis. Musicians Friends Date er en helt gratis datingside for musikkelskere hvor du kan søke etter musikere og kommunisere gratis. Det gjør det mulig å søke etter musikere basert på lokasjon for å koble sammen fagfolk i området. Denne musikkdatingsiden har ikke en applikasjon, men fungerer utmerket på alle mobilnettlesere. UK Music Lovers tilbyr registrering, medlemmers surfing, sending av likes, isbrytere og meldinger helt gratis. En annen musikkdating-app, Tastebuds, tilbyr gratis medlemskap og noen tilleggsfunksjoner i månedlige premiumpakker. Music Passion er også et gratis dating- og sosialt nettverk hvor folk kan se etter venner for å organisere jams eller karaokekvelder. Registrering og kommunikasjon er gratis. Det er mange fora, og til og med lyd- og webkamerachatter er tilgjengelige.

Sist men ikke minst, i det siste introduserte de mest populære datingapplikasjonene, inkludert Twitter og Bumble, muligheten til å synkronisere Spotify-kontoer. I noen av dem er det til og med mulig å sende musikk i en chat.

Velge riktig musikkdatingside?

Den primære tingen å gjøre når du velger en musikkdatingside eller app, er å bestemme hva slags opplevelse du vil motta. Som nevnt ovenfor er det datingplattformer der du kan søke etter folk for å danne ditt nabolag. Hvis du er musiker eller ønsker å se etter en kompis å spille sammen, finnes det et par datingsider som spesialiserer seg på det. Hvis du vil finne vennskap, er det nok av musikkdatingplattformer med fora og chatterom for å få kontakt med mange mennesker. På den annen side, hvis du leter etter en partner, må du se etter nettsider med matchende algoritmer og andre funksjoner.

Du må også være oppmerksom på de gratis og betalte funksjonene som er tilgjengelige på nettstedet. Mange nettsteder med premium-abonnement tilbyr fortsatt ulike gratisfunksjoner for brukere for å se hvordan nettsiden fungerer og om det er verre å bruke penger. Vær oppmerksom på spesielle funksjoner, muligheten til å dele musikk og synkroniser kontoene dine fra musikkplattformer. Som med alle andre datingsider, bør du ikke glemme sikkerhet og personvern på musikkdatingsider.

Flere nyttige musikkdatingtips

Her er et par tips for vellykket nettdating:

Sett av tid til å lage en fullstendig og merkbar profil. Fyll ut alle foreslåtte vinduer og dediker mer tid til å spesifisere musikksmaken din, inkludert ikke bare sjangere, men også band. Og vurder å inkludere en eller et par favorittsanger fra favorittgrupper. En detaljert profil vil ikke bare presentere deg i det beste lyset, men vil også hjelpe det matchende systemet å plukke opp de beste forslagene.

Husk at musikksmak er veldig subjektiv, så du bør være veldig fordomsfri når du møter folk på musikkdatingsider. Selv om du prøver å finne en partner med lignende smak, ikke døm hardt i begynnelsen og prøv å kjenne en person bedre for ikke å gå glipp av en perfekt match.

Til slutt ville det hjelpe om du ble vant til å høre forskjellig musikk, og dessuten forskjellige historier og sladder om artister.

Konklusjoner

Nettdating blir mer og mer populært, noe som fører til at folk er villige til å finne folk med felles interesser. Musikk omgir oss hver dag, og for noen mennesker er det viktig å dele sin lidenskap for musikk med partnerne sine. De som ønsker å møte en partner på nettet som vil like den samme musikksjangeren, som vil elske å gå på konserten, eller til og med jamme sammen, kan finne mange alternativer. Ikke nøl, velg en av musikkdating-nettstedene og begynn å se etter en perfekt match.

Andre artikler du kanskje liker
Veronica Long
Veronica Long
Veronica Long
MS, RD og forfatter
Veronica Long er en relasjonsekspert som vil at klientene hennes skal lære og vokse i relasjonene sine. Hun har studert psykologi og jobbet i felt som tillot henne å forske på utroskap, avhengighet, PTSD og psykiske lidelser. Takket være hennes evne til å empati og berolige klientene sine, kan de diskutere og legge strategi til selv deres verste forhold og personlige utfordringer.
SEND DIN ANMELDELSE
Vurdering:
Hvorfor velgeFlirt ?